Voor mij is de zomervakantie vaak dé periode waarin ik de ruimte krijg om dingen vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Nieuwe ideeën borrelen op, ik krijg meer focus en durf strenger naar mezelf te kijken. Na drie dagen autorijden kwamen we aan op onze bestemming. Dit jaar was Toscane de plek waar ik die rust vond. Ik vond hier niet alleen de rust, maar raakte geïnspireerd door een Italiaanse wijnboer.
Hoe een Toscaanse wijnboer me leerde over online zichtbaarheid!
Wim Beukema
Op de derde ochtend kwam ik na een lange duurloop door het Toscaanse landschap uitgeput, maar voldaan terug in ons vakantiehuis. Ik ben namelijk in training voor de marathon van Berlijn. Terwijl de rest van het gezin nog lag te slapen maakte ik een klein kopje koffie en ging ik buiten zitten in de ochtendzon. Het was heerlijk stil. Totdat ik in de verte het geluid van een oude tractor hoorde. Het was een wijnboer, druk bezig met zijn wijngaard. Het trok mijn aandacht omdat het nog erg vroeg was in de ochtend. De meeste mensen waren nog niet opgestaan, maar deze man werkte in alle rust aan zijn wijn, midden in een gebied vol concurrenten. Dit kan ik bevestigen, want tijdens mijn hardlooprondje ben ik een hoop wijngaarden tegengekomen. Hij was als enige al vroeg in de ochtend op zijn tractor door zijn wijngaarden aan het rijden. En zijn wijn, zo had ik al eerder geproefd deze dagen, was fantastisch!
Terwijl ik daar zat met mijn koffie, begon ik de parallel te zien met mijn werk. Een aantal weken geleden kondigde ik aan dat ik WIM Productions weer zichtbaarder wilde maken. Ik bedacht me hoe die wijnboer, midden in het enorme Toscane tussen al zijn concurrentie, toch opviel. Hij was gefocust, liefdevol en consistent in zijn werk. Precies die aanpak wil ik gebruiken voor onze eigen zichtbaarheid. De afgelopen weken hebben we achter de schermen hard gewerkt aan de herlancering van onze website. Vandaag is het dan eindelijk zover: we zijn live!
Natuurlijk is er nog werk aan de winkel, er zullen de komende tijd nog wat aanpassingen volgen. Maar het belangrijkste is dat we er staan. We zijn terug en nemen jullie graag mee in de verdere groei van WIM Productions, online én offline.
3 tips die je direct kunt toepassen!
1. Consistentie is key
Net als de Toscaanse wijnboer die elke dag zijn wijngaard verzorgt, is het belangrijk om consistent zichtbaar te zijn op social media. Regelmatig posten, interactie met je volgers en continu bouwen aan je online aanwezigheid. Dit zorgt ervoor dat je opvalt tussen de concurrentie.
2. Focus op je unieke kracht
De wijnboer valt op door zijn vakmanschap en passie. Ondanks de vele concurrenten in zijn regio. Als merk of bedrijf is het essentieel om je eigen unieke kracht en verhaal te benadrukken. Wat maakt jou anders dan de rest? Zorg dat je dit consistent laat zien in je content.
3. Achter de schermen meenemen in het proces
Jouw doelgroep vindt het vaak interessant om het proces achter de schermen te volgen, zoals de lancering van je website of nieuwe projecten. Dit maakt je merk of bedrijf menselijker en zorgt voor meer betrokkenheid. Deel dus niet alleen het eindresultaat, maar ook de stappen onderweg om een verbinding te creëren met je publiek.
Wat is jouw verhaal? Laten we het samen vertalen naar een plan om jouw online zichtbaarheid te vergroten! 🤝

Ps: Deze foto is gemaakt met AI. Later meer hierover. 😉
Abonneren
Voer je e-mailadres hieronder in om updates te ontvangen.
Plaats een reactie